PART 3: GESPECIALISEERDE OPSLAGOPLOSSINGEN
Ons verhaal draait om veiligheid en dat vertellen we al meer dan 35 jaar. In die tijd is Emtez wereldwijd erkend geworden voor de fabricage en levering van veiligheids- en opslagoplossingen. Van industriële en commerciële omgevingen tot de militaire en onderwijssectoren, alles wat we doen richt zich op het uitbannen van risico's, omdat de gevolgen van die risico's vaak verder reiken dan onze organisaties om de wereld om ons heen te beïnvloeden.
In het opkomende veld van lithium-ion werken onze experts samen met overheden om wetgeving te definiëren die in staat is om het gebruik van lithium-ion batterijen te reguleren om organisaties, de mensen die er werken en hun lokale omgeving te beschermen. Ons assortiment van gespecialiseerde opslagoplossingen is speciaal ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij deze inspanningen. Dat geldt ook voor onze uitgebreide reeks gidsen en adviesbronnen, zoals deze. Door onze voortdurende investering in al deze gebieden, hopen we bedrijven over de hele wereld de kaders, de beleidsregels en de apparatuur te geven die ze nodig hebben om op een veilige en verantwoorde manier van deze technologie te profiteren.
Omdat veiligheid niet alleen betekent dat je beschermt wat er in de doos zit. We zijn toegewijd aan het creëren van een schonere, veiligere toekomst voor iedereen en alles aan de buitenkant, ook.
David Byrne, Groep CEO, Emtez
De daadwerkelijke ontwerp van je batterij kan variëren afhankelijk van het merk en de fabrikant, maar de meeste lithium-ion (Li-ion) batterijen zullen een anode, een kathode en een separator bevatten die direct contact tussen de twee voorkomt (om te voorkomen dat de batterij kortsluiting maakt). Ze bevatten ook elektrolyten en twee stroomcollectoren, een positieve en een negatieve.
Wanneer de batterij in gebruik is, steken lithiumionen de elektrolyt over naar de kathode. De beweging van de lithiumionen creëert vrije elektronen in de anode, wat een lading creëert in de positieve stroomcollector.
De elektrische stroom stroomt vervolgens door het betreffende apparaat naar de negatieve stroomcollector. En wanneer de batterij wordt opgeladen, wordt dit proces omgekeerd (lithiumionen worden vrijgegeven door de kathode en ontvangen door de anode).
Lithiumbatterijen zijn eigenlijk al in ontwikkeling sinds het begin van de 20e eeuw, maar ze werden pas echt commercieel haalbaar in de jaren 1970. Deze eerste cellen waren niet oplaadbaar, en pogingen om lithiumbatterijen te ontwikkelen die herhaaldelijk konden worden opgeladen, onthulden beperkingen die inherent zijn aan het gebruik van lithium, niet in de laatste plaats dat de batterij kortsluiting zou maken. Om dit te omzeilen, begon onderzoek naar niet-metalen alternatieven die lithiumionen gebruiken.
‘Lithium-Ion: Wat is het en hoe werkt het?’, Emtez Blog
De wetenschap achter dit batterijtype - waarbij lithiumionen in plaats van lithium worden gebruikt - was cruciaal voor het ontwikkelen van een batterij die kan worden opgeladen, maar het is niet onfeilbaar. Specifiek, als een Li-ion batterij wordt overladen, oververhit raakt, of fysiek beschadigd raakt als gevolg van een andere oorzaak, kan deze instabiel worden. En naarmate de temperatuur stijgt, nemen ook de operationele risico's toe.
This is known as thermal runaway, and when it happens it can be catastrophic. Read on to learn more about what thermal runaway is and how it’s caused in Li-ion batteries.
De meeste branden doven vanzelf uit. Stel je nu eens een brand voor die dat niet doet. In plaats daarvan blijft hij steeds heter worden, waarbij de energie die vrijkomt de temperatuur verder opdrijft, wat op zijn beurt weer meer energie vrijgeeft...
Dit is het principe achter thermische runaway: temperatuurstijgingen leiden tot meer energieafgifte, wat op zijn beurt de temperatuur verder verhoogt, enzovoort, totdat wat je ook bekijkt zeer heet en ongelooflijk gevaarlijk is.
Thermische runaway is niet uniek voor Li-ion batterijen. Het kan eigenlijk worden waargenomen in alle gebieden van de wetenschap, van scheikunde en elektrotechniek tot theorieën die ten grondslag liggen aan de manier waarop het milieu opwarmt. Maar het wordt waarschijnlijk het meest besproken in termen van Li-ion batterijen, althans in de publieke belangstelling. Wanneer het wordt waargenomen in een Li-ion batterij, is het meestal catastrofaal.
Bij thermische runaway kunnen Li-ion branden branden bij temperaturen van ongeveer 400 graden Celsius (752 graden Fahrenheit).
Branden kunnen binnen milliseconden ontstaan en zijn ongelooflijk moeilijk te blussen met traditionele blusmethoden. Bovendien bestaat het risico dat een gedoofde Li-ion brand tot drie dagen na het doven opnieuw ontbrandt, waardoor ze niet alleen zeer destructief maar ook zeer ontwrichtend zijn voor de bedrijfsvoering.
“Branden van lithium-ion batterijen zijn vaak zelfvoorzienend en blijven branden zonder extra toegang tot zuurstof. Dit maakt blussystemen die afhankelijk zijn van zuurstofvermindering minder effectief. Ze kunnen ook blijven zorgen voor hoge hoeveelheden warmte na het blussen van de brand en lopen het risico opnieuw te ontbranden.
Spervuur van branden leidt tot nieuwe richtlijnen voor jachttoys en tenders
Zoals de naam al aangeeft, is warmte de katalysator voor thermische runaway. In Li-ion batterijen veroorzaakt oververhitting een kettingreactie van gebeurtenissen die nog meer warmte genereren. Naarmate de temperatuur stijgt, kan dit snel en plotseling leiden tot een explosie of brand van de batterij.
Hoewel Li-ion batterijen over het algemeen als veilig worden beschouwd voor gebruik, benadrukt de recente toename van gerapporteerde Li-ion branden de noodzaak van betere educatie en training rondom het risico dat ermee gepaard gaat.
Bij het onderzoeken van hoe het risico op thermische runaway te verminderen, is het belangrijk om niet alleen de oorzaken te begrijpen, maar ook hoe te herkennen wanneer een batterij beschadigd of gecompromitteerd is.
Lees verder om meer te weten te komen over hoe u uw Li-ion batterijen kunt beoordelen op schade.
Vaak zal schade aan een batterijpakket zichtbaar zijn. Als de batterij bijvoorbeeld is gevallen of doorboord, zul je dit meestal snel kunnen zien, los van de grondige inspectie die elke batterij die verdacht wordt van schade zou moeten ontvangen.
Maar schade kan ook veel subtieler optreden gedurende langere perioden, bijvoorbeeld als de batterij routinematig aan hogere temperaturen wordt blootgesteld dan aanbevolen. Dit soort schade kan moeilijker te zien zijn, maar gemakkelijker te voorkomen - als je weet waar je op moet letten.
Li-ion batterijen kunnen op de volgende manieren beschadigd raken:
Het laten vallen, verpletteren of doorboren van de batterij door een vreemd voorwerp kan fysieke schade veroorzaken die het risico op storing vergroot.
Volgens de Amerikaanse Occupational Safety and Health Administration (OSHA) zijn de tekenen dat een Li-ion batterij beschadigd is onder andere:
Het overladen van een Li-ion batterij kan leiden tot de vorming van dendrieten. Zonder al te technisch te worden, zijn dendrieten kleine, boomachtige structuren opgebouwd uit lithiummetaal.
Dendrieten worden meestal gevormd door herhaaldelijk opladen en ontladen van een batterij, en overladen heeft hetzelfde effect. De opbouw van dendrieten in Li-ion batterijen is zo gevaarlijk omdat ze de separator binnenin de cel kunnen doorboren (zie Deel 1: Hoe lithium-ion batterijen werken), wat resulteert in een kettingreactie binnenin de batterij die thermische runaway kan veroorzaken.
We hebben de risico's van thermische runaway al besproken, maar wanneer de oorzaak van thermische runaway gerelateerd is aan het opladen, zijn er twee aanvullende factoren om rekening mee te houden:
Met deze wetenschap is het belangrijk om op een veilige manier uw batterijen op te laden.
Er zijn verschillende richtlijnen die u kunt volgen als beste praktijk om uw Li-ion batterijen zo veilig en verantwoord mogelijk op te laden, waardoor het risico op een incident wordt geminimaliseerd.
Een batterij die beschadigd is, proberen op te laden brengt een hoog risico op elektrische overbelasting en thermische runaway met zich mee. Als deze wordt opgeladen, kan deze exploderen.
Een beschadigde batterij moet onmiddellijk in quarantaine worden geplaatst binnen een brandwerende eenheid (zie Deel 3: Specialistische Opslagoplossingen). Als dit niet wordt gedaan, neemt het risico toe dat iemand anders binnen het bedrijf de batterij opnieuw probeert op te laden, of dat de defecte batterij vlam vat en andere batterijen doet exploderen.
Dit is de beste praktijk, zelfs als u niet onmiddellijk kunt bevestigen dat de batterij beschadigd is, totdat verder onderzoek is uitgevoerd en de conditie van de batterij is vastgesteld.
Opladen is niet het enige gebied waar Li-ion batterijen specialistische onderhoudsvereisten hebben. Lees verder voor advies over hoe u uw batterijen veilig kunt opslaan wanneer ze niet in gebruik zijn.
Een opgeborgen batterij is niet per definitie een veilige batterij. In een drukke werkomgeving zijn er talloze manieren waarop zelfs een opgeborgen batterij beschadigd kan raken. Hoe kunt u uw batterijen veilig opslaan in drukke werkomgevingen, waar een eenvoudig ongeluk ze kan activeren?
"Bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze redelijke voorzorgsmaatregelen hebben genomen", schrijft verzekeringsgigant AXA, wat onder andere inhoudt dat ze "bestaande brandrisicobeoordelingen hebben beoordeeld en bijgewerkt en specifieke brandblussers hebben aangeschaft die zijn ontworpen voor gebruik bij branden met lithiumbatterijen."
Dit zijn uitstekende startpunten, maar er zijn nog verschillende andere overwegingen die u kunt maken bij het kijken naar hoe u uw batterijen veilig en verantwoord kunt opslaan.
Het is raadzaam om lithium-ion batterijen op te slaan met een lading van ongeveer 50-80%. Naast de geleidelijke stress (en afname in prestaties) waaraan u uw batterijen blootstelt als u ze herhaaldelijk volledig oplaadt en opslaat, verhoogt dit ook het risico.
Een overladen batterij heeft meer kans om oververhit te raken en vlam te vatten in vergelijking met een batterij die is opgeladen tot bijvoorbeeld 50% of 80% van zijn capaciteit.
Warmte is een van de belangrijkste triggers van thermische runaway. Vaak ontstaat dit als gevolg van fysieke schade of overladen (zie hierboven), maar alleen al het blootstellen van de batterij aan te hoge temperaturen kan hetzelfde effect hebben, vooral als de batterij wordt achtergelaten om te warm te worden.
Ook het tegenovergestelde temperatuurextreem is riskant. Koude temperaturen (onder 0 graden) kunnen de componenten van de batterij aantasten, dus ook dit wilt u vermijden.
Om dit te voorkomen, is het belangrijk om lithium-ion batterijen op te slaan op een koele, droge plaats, idealiter in een omgeving waar de temperatuur kan worden gecontroleerd, geregistreerd en gecontroleerd.
Omdat Li-ion batterijen zo reactief zijn, wordt het niet geadviseerd om ze in de buurt van andere metalen of geleidende materialen op te slaan. Dit kan leiden tot kortsluiting en de potentieel gevaarlijke situaties waar we hierboven al meerdere keren naar hebben verwezen.
Als ze in de buurt worden opgeslagen van andere brandbare materialen, zorg dan voor een minimale scheiding van 2,5 meter.
De veiligste manier om uw Li-ion batterijen op te slaan is in een speciale opslagoplossing. Voor meer informatie hierover, ga naar Deel 3: Specialistische Opslagoplossingen, of lees verder voor meer beste praktijken met betrekking tot het veilig transporteren en verzenden van uw batterijen.
Vervoer uw lithium-ion batterijen veilig, beveiligd en volledig in overeenstemming met alle relevante richtlijnen of beperkingen.
Voor bedrijven die betrokken zijn bij het vervoer van Li-ion batterijen is het van vitaal belang dat u ze verantwoord verzendt of vervoert om uw activiteiten legaal te houden en de veiligheid van het publiek te waarborgen. Maar met wetgeving rondom het veilig omgaan met deze batterijtypes die op zijn best inconsistent is, is het aan bedrijven om veilige transportprocedures voor hun Li-ion batterijen op te zetten en te monitoren.
Er bestaat meer wetgeving rondom verzending. Een bedrijf dat wordt betrapt op het verzenden van Li-ion batterijen op een niet-compliant manier kan mogelijk aansprakelijk worden gesteld voor eventuele letsels of schade als gevolg hiervan.
Als u lithium-ion batterijen (of apparatuur/machines met lithium-ion batterijen) vervoert als onderdeel van uw activiteiten, bijvoorbeeld als u elektrische voertuigen (EV's) van de ene locatie naar de andere verplaatst, is ons beste advies om de begeleiding te zoeken van een gekwalificeerde professionele instantie - ofwel een gezondheids-, veiligheids- en milieudeskundige (HSES) of een gespecialiseerde fabrikant van oplossingen voor gezondheid, veiligheid en milieu. (Neem hiervoor contact op.)
Deze gekwalificeerde personen/organisaties kunnen u adviseren op basis van de nieuwste lithium-ion regelgeving specifiek voor uw land of regio.
Als algemene richtlijnen bij het vervoeren van lithium-ion batterijen:
De veiligste manier om Li-ion batterijen te transporteren, is door dit te doen in een gespecialiseerde opslagcontainer. (Zie Deel 3: Gespecialiseerde Opslagoplossingen.)
De wetgeving voor het verzenden van Li-ion batterijen verschilt tussen regio's. In Spanje zijn bijvoorbeeld de voorschriften nog niet duidelijk gedefinieerd (we werken samen met relevante autoriteiten binnen de Spaanse overheid om dit op te lossen), waardoor het de verantwoordelijkheid is van organisaties die deze batterijen voor verzending gereedmaken om dit op een manier te doen die de betrokken risico's minimaliseert.
Hoewel specifieke richtlijnen voor Li-ion batterijen mogelijk tekortschieten in richting, bestaan er algemene richtlijnen om u te helpen uw verzend- en transportprocessen te definiëren.
Wist je dat…
…Vanwege de risico's verbiedt de International Air Transport Association (IATA) het verzenden van alle Li-ion cellen en batterijen die alleen worden verzonden (UN 3480) voor transport als vracht aan boord van passagiersvliegtuigen. (2023 Lithium Battery Guidance Document)
Het verzenden van beschadigde of defecte Li-ion batterijen per koerier of post is ten strengste verboden. In het volgende gedeelte ontdek je hoe je op een veilige en legale manier van defecte Li-ion batterijen kunt afkomen.
Li-ion batterijen zijn niet biologisch afbreekbaar. Ja, ze hebben een lange levensduur, maar het gebruik van deze technologie is zo wijdverspreid dat als elk bedrijf dat het gebruikt voor hun activiteiten het weggooide bij het gewone afval zodra het defect raakte, de impact snel zou toenemen.
Dit kan op zijn beurt leiden tot het vrijkomen van giftige chemicaliën uit de batterij die in de grond en het water terechtkomen, met ernstige gezondheidsrisico's voor zowel mensen als dieren.
Misschien wel het grootste risico is dat van thermische runaway. Omdat we het hebben over defecte batterijen, is dit risico verhoogd, wat betekent dat de batterijen die u weggooit daadwerkelijk vlam kunnen vatten of exploderen. Het is cruciaal om ervoor te zorgen dat deze batterijen op de juiste manier worden afgevoerd via veilige, door de fabrikant goedgekeurde methoden om het risico hierop te verminderen.
Als afval niet op de juiste manier wordt verwerkt of op een stortplaats wordt gedumpt, kunnen de batterijen onder het oppervlak van de stortplaats vlam vatten. Stortplaatsbranden kunnen langdurig branden en zijn erg moeilijk te blussen.
De Institution of Occupational Safety and Health heeft een publicatie over "Lithiumbatterijen en hun veilige opslag, transport, gebruik en verwijdering, inclusief hergebruik en recycling".
Li-ion batterijen mogen nooit rechtstreeks worden verbrand vanwege het risico op explosie. Ze vormen ook een aanzienlijk brandgevaar als ze naar de stortplaats worden gestuurd. Probeer altijd uw Li-ion batterijen te recyclen.
De eerste stap bij het veilig verwijderen van een defecte lithium-ion batterij is om deze volledig te ontladen, aangezien een opgeladen batterij gevaarlijk kan zijn. Zoals IOSH schrijft, moet dit worden bereikt "met behulp van een circuit dat een geschikte belasting bevat om een kortsluiting te voorkomen."
Nadat de batterij is ontladen, moet deze in een speciale batterijrecyclingbak worden geplaatst.
Onderdompeling in zeewater wordt soms aanbevolen als een methode om beschadigde lithium-ioncellen veilig af te voeren. Wees echter voorzichtig voordat u deze methode gebruikt om ervoor te zorgen dat de batterij niet nog voldoende energie bevat om kortsluiting te maken of te exploderen.
IOSH, 'Lithiumbatterijen en hun veilige opslag, transport, gebruik en verwijdering, inclusief hergebruik en recycling'
Wanneer batterijen in een recyclingbak worden geplaatst, moeten ze gescheiden zijn van andere materialen. Gebruik een aparte bak voor verschillende typen Li-ionbatterijen (bijv. auto-, industriële en draagbare), omdat elk een andere afvalroute heeft.
De opslageenheid zelf moet waar mogelijk brandwerend zijn, maar minimaal niet-brandbaar, en goed geventileerd. Bewaar uw recyclingbakken buiten het pand in een beveiligde, koele, droge opslagruimte, uit de buurt van warmtebronnen, inclusief direct zonlicht.
Plaats de bakken niet langs brandvluchtroutes of verzamelpunten en maak de bakken regelmatig leeg om te voorkomen dat uw afvalbatterijen zich ophopen. De bakken moeten worden gebracht naar een recyclingcentrum dat specifiek Li-ionbatterijen verwerkt, waar u er zeker van kunt zijn dat ze op de juiste manier worden gerecycled.
Gezien deze specialistische vereisten zal een speciaal ontwikkelde opslagoplossing die specifiek is ontworpen voor het opslaan van Li-ionbatterijen uw medewerkers de beste bescherming bieden. Hoe zien deze oplossingen eruit en hoe kiest u de juiste voor uw activiteiten?
Aanzienlijk kleiner dan loopwinkels of transportcontainers kunnen Li-ionbatterijkasten handig worden geïnstalleerd in uw operaties, waardoor de machinestilstand wordt verminderd en de productiviteit wordt verbeterd voor bedrijven met een klein aantal kleine Li-ionbatterijpakketten in bedrijf.
Voorbeelden van onze Li-ionbatterijkasten zijn onder meer, maar zijn niet beperkt tot:
L1 Type – Enkele-Deurs Hoge Kast
L5 Type – Hoge Kast Met Dubbele Deuren
L6 Type – Enkele Deur Korte Kast
Inloopcontainers zijn ontworpen voor de veilige opslag van kleinere batterijpakketten in schapunits.
Ze zijn geschikt voor verschillende toepassingen, zoals een testruimte of als tijdelijke opslag van defecte batterijen voordat ze worden vervoerd naar een geschikt recyclagecentrum dat specifiek Li-ion batterijen verwerkt, waar u er zeker van kunt zijn dat ze op de juiste manier worden gerecycled.
Onze wandelschappen worden geleverd met verschillende opties, waaronder extra veiligheidskenmerken om de opslagruimte aan te passen aan uw specifieke toepassing. Emtez wandelschappen worden vervaardigd met een gerolde, holle-sectie, gelaste constructie, die structurele stevigheid biedt, terwijl de wanden, scharnierende deur(en) en het dak zijn voorzien van brandwerende panelen die een brandwerendheid bieden tot wel twee uur (120 minuten). Alle componenten zijn ook aan het frame gelast.
Een aantal van onze inloopcontainers omvat het volgende:
CBWI03D11900 – 3M inloopcontainer
CBWI04D11900 – 4M inloopcontainer
CBWI06D11900 – 6M inloopcontainer
Door grote operaties die maximale opslagruimte nodig hebben, worden vaak brandwerende batterijcontainers aanbevolen.
Deze opslagoplossingen bieden een grote opslagcapaciteit voor batterijen van verschillende vormen en maten op pallets over meerdere niveaus, en zijn ideaal voor bedrijven met grote of 24/7 operaties die zwaar leunen op Li-ion batterijen voor hun stroomvoorziening.
Onze Li-ion batterijcontainers bevatten schappen met verzinkt rooster om elke pallet volledig te ondersteunen.
Net als onze wandelschappen zijn deze units geconstrueerd met een gerold, holle-sectie, gelast frame en brandwerende wanden, scharnierende deuren en dak die een brandwerendheid bieden van twee uur (120 minuten).
Bekijk ons assortiment batterijcontainers, waaronder:
SI01D11933 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 1915 x 1550 x 2320mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 1465 x 1250 x 1300mm | |
Deuren | 1 | |
Opvangvolume | 1150l | |
Gewicht | 1000kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 1 | |
Pallet capaciteit |
1 | |
SI01D21952 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 1815 x 1550 x 3670mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 1465 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 1 | |
Opvangvolume | 1100l | |
Gewicht | 1600kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
2 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) | 2 |
SI03D11907 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 3280 x 1550 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 1080l | |
Gewicht | 1500kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 3 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) | 2 | |
SI03D21945 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 3280 x 1550 x 3670mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 2160l | |
Gewicht | 2500kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
6 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
4 |
SI04D11906 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 4350 x 1550 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 1500l | |
Gewicht | 1900kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 4 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
3 | |
SI04D21921 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 4350 x 1550 x 3720mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 3000l | |
Gewicht | 3200kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
8 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
6 |
SI06D12951 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 6310 x 1550 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 4 | |
Opvangvolume | 2160l | |
Gewicht | 2900kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 6 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
4 | |
SI06D21921 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 6310 x 1550 x 3670mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x4) | |
Deuren | 4 | |
Opvangvolume | 4350l | |
Gewicht | 4100kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
12 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
8 |
SI08D12904 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 8450 x 1550 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 4 | |
Opvangvolume | 3000l | |
Gewicht | 3600kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
8 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
6 | |
SI08D22931 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 8450 x 1550 x 3420mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm (x4) | |
Deuren | 4 | |
Opvangvolume | 3000l | |
Gewicht | 6200kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 16 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
12 |
SI03D11916 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 3280 x 1730 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 1080l | |
Gewicht | 1700kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
2 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
2 | |
SI03D21929 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 3280 x 1730 x 3370mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 2160l | |
Gewicht | 2250kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
4 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
4 |
SI06D12901 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 6310 x 1730 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 2160l | |
Gewicht | 2800kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
6 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) | 4 | |
SI06D22910 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 6310 x 1730 x 3370mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 2930 x 1250 x 1300mm (x4) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 2000l | |
Gewicht | 4000kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) | 12 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
8 |
SI08D12911 |
||
1 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 8450 x 1730 x 1970mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm (x2) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 3000l | |
Gewicht | 4500kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
8 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
6 | |
SI08D22915 |
||
2 Level | Externe afmetingen (BxDxH) | 8450 x 1730 x 3420mm |
Interne afmetingen (BxDxH) | 4000 x 1250 x 1300mm (x4) | |
Deuren | 2 | |
Opvangvolume | 3000l | |
Gewicht | 5000kg | |
Pallet capaciteit (1200x800) |
16 | |
Pallet capaciteit (1200x1000) |
12 |
Er zullen altijd momenten zijn waarop een omgeving specialistische oplossingen vereist die zijn afgestemd op de behoeften van uw organisatie.
Veiligheid is niet one-size-fits-all. Als Britse fabrikant met accreditaties voor ISO 9001, 14001 en 45001 bevinden we ons in een zeldzame positie om op maat gemaakte opslagoplossingen voor Li-ion batterijen te bieden, ontworpen rond elk aspect van uw omgeving voor maximale veiligheid en beveiliging.
Of u nu op zoek bent naar een op maat gemaakte grootte, een exclusieve kleur, of extra veiligheidskenmerken zoals een brandonderdrukkingssysteem of gasafzuiging, ons team van ontwerpers en ingenieurs staat klaar om u te helpen bij het creëren van een op maat gemaakte oplossing die voldoet aan uw specificaties.
Voorbeelden van op maat gemaakte eenheden die we eerder hebben gecreëerd zijn onder andere:
Emtez heeft een op maat gemaakte surveillantie- en brandpreventiecontainer geproduceerd voor de opslag van in quarantaine geplaatste, beschadigde of defecte hoogvermogenbatterijen voor een grote autofabrikant.
Elke batterij zal worden geplaatst in een individueel compartiment. Als een batterij vlam vat, zal deze worden ondergedompeld in een koelvloeistof/water om de verspreiding van het vuur naar de andere cellen van de batterij te controleren.
Andere functies en voordelen die zijn inbegrepen:
Voor meer informatie, lees de volledige casestudy.
Deze op maat gemaakte container wordt gebruikt voor de opslag van elektrische voertuigen met beschadigde of defecte batterijen.
De batterij van een voertuig wordt ondergedompeld in een koelmiddel/water gedurende maximaal 8-10 minuten om de verspreiding van vuur naar de andere batterijcellen te minimaliseren. Vervolgens wordt het koelvloeistof/water gerecirculeerd om de warmte af te voeren.
Andere kenmerken en voordelen zijn onder meer:
Voor meer informatie, lees de volledige Cidaut casestudy.
3. Lithium-Ion Battery Drive-In
Deze unit is vervaardigd met een brandwerendheid van één uur en het doel was om in gebruik zijnde batterijen uit het productiegebied op te slaan en in quarantaine te plaatsen. De batterijen werden rondgereden op een karretje door een AGV (geautomatiseerd geleid voertuig).
De unit is ontworpen zodat de AGV het karretje in de unit kon plaatsen en weg kon rijden. Om ervoor te zorgen dat het karretje in de unit kon blijven zonder naar de deur te rollen, werden veerplaten toegevoegd aan het ontwerp om het op zijn plaats te houden.
De unit is ontworpen om aan het einde van een laadplatform te staan en bevatte zakken voor vorkheftrucks (FLT) zodat het gemakkelijk kon worden verplaatst in geval van een noodsituatie.
Andere kenmerken en voordelen zijn onder meer:
Veiligheid begint met educatie. Daarom moet, naarmate het gebied van Li-ion technologie zich ontwikkelt, ook ons begrip ervan evolueren. Om onze klanten te helpen hun activiteiten draaiende te houden en elke branche die in contact komt met deze technologie op de hoogte te houden van beste praktijken, behandelen onze experts regelmatig onderwerpen met betrekking tot het onderhoud en de zorg voor Li-ion batterijen op de Emtez-blog.
We verkennen ook een breed scala aan andere onderwerpen met betrekking tot morsbeheersing en opslagoplossingen, vooral daar waar ze overlappen met de domeinen van de veiligheid van personen, operationele beveiliging, persoonlijke beschermingsmiddelen en milieuverantwoordelijkheden van bedrijven.
Om op de hoogte te blijven van deze onderwerpen en meer, bezoek vandaag nog de Emtez-blog.